Skip to main content

Door een acuut aanwervingsprobleem in de bouwsector, lanceert Pierret Portes & Fenêtres een programma om zijn partners-verkopers in België en Frankrijk te helpen hun teams te versterken. Als zelfstandigen en exclusieve verdelers van Pierret producten ontvangen zij een reeks praktische informatiefiches en communicatiemiddelen om hen te helpen bij de aanwerving van monteurs.

Deze praktische tools, specifiek ontworpen door Pierret voor zijn partners-verkopers, omvatten kant-en-klare wervingsadvertenties voor publicatie in de pers, op sociale netwerken en op de websites van de openbare diensten voor arbeidsbemiddeling (Forem, Actiris, VDAB of France Travail – vroeger Pôle emploi), maar ook adviesfiches, bijvoorbeeld over het voeren van een efficiënt sollicitatiegesprek. Partners krijgen online toegang zodat ze de templates die hen ter beschikking worden gesteld, kunnen aanpassen (met hun eigen logo’s en contactgegevens, de functies waarnaar ze op zoek zijn, enz.).

Het is hoogst ongebruikelijk voor een fabrikant-leverancier om een dergelijke stap te zetten ter ondersteuning van zijn onafhankelijke wederverkopers. Maar Pierret is zich ten volle bewust van de moeilijke rekrutering in de bouwsector en wil al zijn middelen en troeven ten dienste stellen van zijn partners.

“Onze partners-verkopers staan in direct contact met onze eindklanten en zijn onze beste ambassadeurs. Het is dus cruciaal om voor hen te zorgen en hen te helpen het beste talent aan te werven, wat bijzonder moeilijk is gezien het tekort aan arbeidskrachten,” zegt Daphnée Pierret, CEO van Pierret Portes & Fenêtres. “Het is een win-win investering, want om onze ambities op het gebied van productiegroei waar te maken, hebben we in de toekomst sterkere teams nodig om onze chassis te verkopen en te installeren.

Op zoek naar nieuwe partners

Pierret wil niet alleen zijn bestaande partners ondersteunen, maar ook zijn netwerk versterken, vooral in Frankrijk en Vlaanderen. In totaal worden vijftig nieuwe partners-verkopers gezocht.

Het familiebedrijf uit de Ardennen, dat vorig jaar zijn 70e verjaardag vierde, is een van de weinige kozijnfabrikanten die 100% Belgisch ontwerp en productie aanbiedt. Het wil bijdragen aan het doel van klimaatneutraliteit tegen 2050, zoals vastgelegd in de overeenkomsten van Parijs, en aan het koolstofvrij maken van de vastgoedsector door lokale en duurzame kozijnen aan te bieden voor het renoveren van oudere woningen en het uitrusten van nieuwe woningen.

ELI

Author ELI

More posts by ELI